Sunday, June 20, 2010

Bagi peminat bola sepak, siapa yang tidak kenal dengan pemain Barcelona bernama Lionel Messi. Tanpa ragu lagi antara pemain terbaik bola sepak masa kini, Messi telah merangkul kesemua pingat yang mampu dimiliki oleh seorang pemain bola sepak kelab professional. beliau juga menjadi penjaring terbanyak liga sepanyol pada musim lalu dengan 34 jaringan walaupun bermain dalam 31 perlawanan sahaja.

Dalam kesemua jaringan beliau, Messi telah membuat celebration yang sama. Setelah penat berlari dan menjerit, lalu berpeluk-pelukan dengan rakan-rakan sepasukan, beliau akan menuding kedua-dua jari nya kelangit.


Messi menjaringkan gol penyamaan menentang Arsenal. Gambar print screen. Haha.


Sejak dari kecil lagi Messi bercita-cita untuk menjadi pemain bola sepak professional. Tetapi dahulunya dan sekarang mungkin dengan berbadan kecil, beliau sering kali terasa tidak layak dan tidak menepati ciri-ciri sebagai seorang pemain bola sepak. Tetapi neneknya sentiasa mendorong beliau pada zaman kanak-kanak nya untuk meneruskan bermain bola sepak. Diwaktu orang lain meragui kemampuan nya untuk bermain di taraf antarabangsa. (oh ayat novel, lebih-lebih pulak)

Dan kini, neneknya sudah tiada. Lalu setiap kali menjaringkan gol, Messi menunding jari ke langit sebagai tanda penghargaan dan dedikasi beliau kepada mereka yang telah memberi nya semangat dan keyakinan untuk menjadikan beliau seperti sekarang. *terharu*


* Terima kasih mama dan abah *sob-sob* (bajet terharu)
* ok nak pergi periksa. doakan (cam biase)

2 Responses to Dedikasi:

  1. kata org matang x express perasaan dkt org ramai :P
    homesick la tu

  1. ni baru betul public. at least i kat blog famili. hmmmmm

Copyright 2008 tulisan ini . All rights reserved.

Template By: Hive Designs Ported By: Theme Lab. Blogger by akOOgle