Wednesday, January 9, 2008


Ini burger prosperity daripada McDonald's. Ya, ia telah kembali. Harganya, jika dalam iklan tulis RM9.88 termasok dienyer curly fries dan prosperity green tea. Tu belom masok cukai 5% lg.. Mahal? Memang. tapi berbaloi dengan rasanya. Sebab itu ramai membelinya.


Namun begitu, adakah terasa kesedapannya jika tanpa rotinya? Ataupun adakah ia prosperity burger jika dagingnya tidak dicelup dengan sos black pepper tuh? Pastinya tidak. Ia akan jadi macam burger makcik kantin yg hargenye seringgit. Roti x bakar, sayur pon cam tade, mayonis terlampau byk sampai jd lemau roti burger.


* * * * * * *


Islam - jika tidak diamalkan dengan sepenuhnya, ia akan jadi low quality, hampeh, x dipandang. Walaupun terpakse mem'bayar' sedikit untuk mendapatkan Islam itu, namun natijahnya pasti memuaskan. Jangan diambil setengah dan mengabaikan yang setengah. Oleh itu, berhijrahlah kedalam Islam secara keseluruhannya..


SALAM MAAL HIJRAH


1429 H
- enter -

[oh, ye.. jgn lupe boikot barangan yg menyumbang israel]

1 Response to Ke arah perubahan:

  1. Salam..perbandingan yg begitu mudah utk difahami..juga amat relevan kerana ia perbandingan yg waqi'ey..anak2 muda skrg kena diberi cnth sebegini br dpt faham..
    -ex-mlmh-

Copyright 2008 tulisan ini . All rights reserved.

Template By: Hive Designs Ported By: Theme Lab. Blogger by akOOgle