Friday, August 15, 2008

Isnin

Taun ni, kolej aku menjadi tuan umah kepada karnvial kokurikulum matrikulasi (KAKOM). Jd, disebabkan aku konon²nya 'org penting' kolej, aku kene jd sukarelawan. fahamkan btol² ayat ni. 'kene jd', bkn 'sukarela jd'. kakom nyer stat 10 ogos (ahad), smlm la tuh. tp, disbb kan bbrp sbb (taleh dinyatekan disini), aku tepakse dtg lmbt, iaitu arini. asalnye tanak dtg lansung (troknye niat), tp aku rase sebe salah klo x dtg. jd aku pun gerak la. salunyer dr shalam - seremban aku akan nek ktm, tp kali ni rase nak try mende baru. hakikatnye ni bende lame, cume aku je baru tau. hehe. aku pun nek la bas. rupenye lg murah, selese, cepat dan efisyen. camane leh tatau slame ni.

sesampai di kolej, aku pun pegi la ke bilik yg ditetapkan. oh, 'org² penting' kolej yg len sume sdng tido. aku tanyer diorg, ape keje kite sbnrnye. jwpn diorg mmg bes. 'ntahla, ktorg pun tatau. jd penonton dan penyokong je kot'. aku pun turun utk join tonton sukan² kat sini. mule² tgk botam, negri 9 lwn johor. mase tu tgh kalah. heh, tgh kala trok plak tuh. aku pun x sanggup tgk. aku pun pegi tgk takraw. huh. bergaye dak kolej aku men. menang lwn pahang. sume org sekeliling aku habes suare jerit², kutuk² pihak lawan. sian pihak lawan. x bersalah kene kutuk.

mlm tu aku terpiki, klo dtg nk tgk sukan je wat per. kat umah leh tgk olimpik kat tv. lg menarek. (mmg pon. tayah garis ayat tu pun x per)

Selasa
aku pun trase seperti bazir mase dok sini. tetbe aku dpt sms.
"ko kt mtrks la ni kan?"
"aah. bosan plak. rase nyesal je dtg"
"dtg aa mlake. dok umah aku"
"bole gak"
aku pun berkemas. siap² dan kuar dr kolej. huhu. trase seperti melarikan diri plak. tp aku kua gak. nek bas ke tampin. dr tampin nek bas ke melake sentral. smpi di sane. aku beli tingkap smentare tunggu membe aku amek. die pun dtg ngan membe die lg sorg. nek kete turbo. (ni bkn kutuk) huhu. bermalam lah aku di melake hari itu.

Rabu
aku trase dok sini menganggu membe dan co. jd aku berhajat pulang. aku pun pegi mlake sentral. asalnye nk nek bas jer. tbe membe tu bek lak nk hntr ke mlake sentral. huhu. trimas².

disini, aku terdengar satu perbualan antare due org cine. tp die ckp bahse omputeh la, bkn mandarin. terjemahannye:
"saye rase malaysia lg bes. klo kt disneyland kat hong kong tu ape je ade?"
"btol².. sunway lagoon itu jauh lg bes drpd situ. untung jadi org mesia"
aku pun menyampuk,
"segalanye ade di Malaysia. pergilah bercuti!"
dlm hatiku saje.


Khamis
aku trase lame x blk kg kt tganu. jd aku pun bercadang utk blk kg lebih awal drpd kuarge aku. tiket bas kol 11. aku bngun pg kol 10.30. (p/s: ni skali skale je tejadi) haha. jd aku pun bersiap dan smpi di stesen bas. rase cam da telambat jer. tp disbbkan pemandu bas tu pun melayu, die smpi kol 11.45. bas plak 2 tingkat. berat la kot. aku ampunkan la kelewatannye. aku pun tgh agak gembire (baca : batak). fes taim nek bas 2 tingkat. haha. aku tunjuk tiket kat akak jage dpn pintu. die kate 'tpt duduk 44, kat bwh ye dik'. huh. aku tarek blk keampunan td.

aku dok sblah sekumpulan bdak² yg katenye nak masok pertandingan boling padang. katenye diorg kene smpi sblm kol 9. aku sangke ade highway baru, cpt smpai sket. rupenye sangkaan aku meleset. lebih kurg 10 jam dok dlm bas. hasilnye kekejangan otot drpd bwh kepale (leher) sehingge ke lutut. xpe2. janji selamat smpai. sian kat dak² atlit, bas smpai kol 9.45 kt kuale tganu. apela jd kat diorg tuh.

jauh perjalanan luas pengalaman.
pergilah bercuti, segalanye ade di mesia. takkan nak belaja bio je. huhu~

5 Responses to Round mesia in 4 days:

  1. aduh .

    jgn laa kita meneruskan kebiasaan "melayu" ...

    jgn bangga dengan "melayu" nie . aduh .

  1. Sibuk nampak,
    Sibuk itu kemana arah tujunya?
    Insya Allah ke arah benar ya..

    Ada masa terluang, doakanlah kami di Hira' ini..
    itu pun kalau ada masa terluanglah.
    :)

  1. hehe..
    ni bkn sibuk mad,
    ni la telampau free sampai tatau nk wat per.. bahye kan..

  1. hmm..

  1. adoi~ melayu ok lagi!

    mesir~

Copyright 2008 tulisan ini . All rights reserved.

Template By: Hive Designs Ported By: Theme Lab. Blogger by akOOgle