Friday, November 14, 2008


hari ni hari jumaat.

hari jumaat saya gembira. ye, mmg hari jumaat saiyyidul ayyam. jumaat juge adelah hari cuti. setelah enam hari saya kejar bas, lompat lalu terjun bas. setelah sminggu dengan autonomic nerve system, disaccharide, sartorius dan ischial tuberiosity. akhirnye minda berehat sbentar. plg kurg pun utk 24 jam. itu pun jika tiada keje umah.

jumaat juge saye dapat berjumpe dgn kawan-kawan. ade yg dari jauh dtg. dr tanta, alex, mansurah. ade juge yg berdekatan. tp disbbkan jadual masing2, hanya mampu berjumpe sminggu skali. jd bile jumpe tu, dpt rase betape seronok nye hati ini. tmbh lg dgn pengisian rohani dan jasmani.

saya igt lg dulu, mase zaman2 mentah, bile mane ade org melanggar perintahNya, pasti terdgr. "tabaek tau. hari ni hari jumaat." heh. tergelak juge saye mengenangkan nye. itu zaman mentah dulu. cane bole termasok zaman mentah ni.

tp jumat kali ni berbeza. di akhir hari nye ade detik perpisahan. due org kawan saya akan berpisah. sementare atau selamenye saya tidak tahu. hanya Dia yang tahu. berpisah itu mmg sedih. tmbh sedih bile berpisah dgn org yg da lame kenal. org yg byk membantu. uish.

selamat jln dan smoge kite ketemu lg. terus berjuang diatas jalanNya. insyaAllah.

ape pun. berjuang itu perlu terus. tak kire dlm keadaan ape pun. terus istiqomah. doakan sume.








[gamba-gambar semase jamuan perpisahan kawan saya]


4 Responses to it's a friday:

  1. time event best aa..takde!.. isk geram tol

    erm~ adoi2..

    geram2

  1. gambar langsung tak sharp. semua out of focus. tinggi ISO dan lajukan shutter speed. pakai aperture rendah. baru gambar sharp dan cantik...


    eh salah komen..
    mesti best `kan :(

  1. mana lagi sedap? shakeys ke pizza tu? hehe :p

  1. thaaqhib:
    tu pasal. pegi mane mase tu? umah bkn nye jauh pun. huhu

    LiVe:
    aku kamera lopek je. hehe

    kakngah:
    shakey's lg sedap. pizza mesir pelik sket. tp buy one free one. hehe.

Copyright 2008 tulisan ini . All rights reserved.

Template By: Hive Designs Ported By: Theme Lab. Blogger by akOOgle