Thursday, August 13, 2009

semenjak due menjak ni, kerap bermen dgn excel dan powerpoint. ade saja tugasan dek program yg x penah henti. dpt la aku explore sket powerpoint ngan excel office 2007. tu pun sket² je la aku sempat nk explore.

sedang aku melayari tenet, dpt satu im via ym dr kawan. "wei, tgk ni [link]". oh. rupenye office 2010 da nk kuar. x sempat aku nk bermanje dgn office 07, office baru da nk kua. laju sungguh perkembangan ICT skang nih.

teringat kenangan² silam. mase kecik² dulu. mase tuh sape tade kad dragon ball, die ketinggalan zaman, pastu zaman terus berubah. sape tade 'tamiya', die mmg tade jiwa kanak-kanak. patu, msk pulak zaman men game. fifa, metal slug, rockman dll. ni lah keje² kanak-kanak jiwa moden.

pantas mase berlalu, masuk pulak era mp3. sume remaja terkejar² memiliki mp3. dunia globalisasi tambah maju lagi, memasuki era henpon. skang sume men compare, henpon sape lg canggih, henpon sape lg mahal. pastu, motosikal lak menjadi ukuran. tak henti di situ, tros memasuki era laptop. ade yg maju selangkah tros ke era PC. apepun, yg pasti, kini remaja dan laptop cam sinonim (ayat lebih²)

rasenye, lepas ni msk era kete², lepas tuh, tak cukup gah lagi, msk era rumah. rumah sape lg gempak dan besar.

itulah manusia. kalau harta da bkn kat tangan, die msk menetap kat hati.


4 Responses to dunia takkan henti:

  1. saya masih di era henpon..lama lagi la nak masuk era laptop dan pc..

    biar dunia di tangan..jgn masuk di hati..

    latih diri bersedekah dan memberi hadiah..ramadhan pon nak main dah..

  1. best.
    Era, mirc,past ym, dan kemudain facebook ops sblm tu friendster dan myspace.

    Manusia makin mudah berhubung dan melakukan kerja seharian = dakwah semakin mudah

    persoalan - berdakwahkah kita?

    ambil fursah ramadhan
    wasalam

  1. org suka cakap dunia melalaikan



















    saya masih dengan henpon murah saya~ blink!

  1. mesej via ym.

    salah skrip kot?
    haha~

Copyright 2008 tulisan ini . All rights reserved.

Template By: Hive Designs Ported By: Theme Lab. Blogger by akOOgle