Sunday, March 18, 2007

bile tgk tarikh, rupenye da nk abes cuti da.. stlh lebey kurg 9 ari aku dok umah, tibe mase utk aku pulang ke skola.. satu habuk keje umah tasiap.. bkn stakat tasiap.. malah x bwk blk.. huhu~ xpe².. dpt meningkatkan kesabaran aku ketika kene marah ngan mlm/h nnt.. bkn salu pon.. kembali la aku kpd suasana skola.. kene bangun awal, pakai baju skola, pegi klas dsb.. da la tinggal setaun lg.. pasni tak merase da..

papepon, aku akan teruskan perjuangan mengembare dan meningkatkan ilmu.. bkn utk spm shj tetapi juge utk menegakkan Islam kembali.. bermulela smule kembara ilmu aku..


KEMBARA ILMU
oleh: suhaimi

Kembara ilmu selaut cahaya
milik Tuhan tiada bertepi
di selam tak cecah ke dasar
di timba tak luak setitis

Kembara misi lembah nurani
menakung titisan ilmu suluhan budi
resapan dari akal yg murni
utk di untai mutiara sufi
menjadi azimat menuju firdausi

Lembah nurani fitrahnya suci
jangan di tinggal gersang, jangan dibiar hitam
gersang nurani kerana tiada ilmu
hitam nurani kerana dosa bertimbun

Noda di hati melemahkan minda
kembara sufi terasa sukar
sesatlah didalam pelayaran
hanyut tiada pedoman
akhirnya karam dalam kegagalan

nak donlod lagu tekan kat tajuk lagu tuh..

0 Responses to kembara ilmu:

Copyright 2008 tulisan ini . All rights reserved.

Template By: Hive Designs Ported By: Theme Lab. Blogger by akOOgle