Friday, April 4, 2008

Cuaca elok. tiada tanda² hujan. kereta di letakkan agak jauh. terpakse bersenam sket. bank terletak bersebelahan pondok kawalan. terase selamat sket. penjaga keselamatan pun ade due orang.

Selesai 'cucuk duet', Abdul melintas jalan menuju bangunan seberangnya. berdekatan bangunan tersebut, terdapat sebuah kereta mewah. cermin nye tinted hitam. gelap, tak nampak di dalamnya. sesampainya Abdul di seberang jalan, cermin pintu pemandu diturunkan.

"Assalamualaikum" jerit pemandu sambil membuka pintu lantas keluar dari kereta.
"Waalaikumusalam" jawab Abdul tanpa tersasul.
"Pardon me, i'm from Saudi Arabia. May i ask where is the money changer, sir?"
"Ow, it's just inside that shooping complex. Go straight and turn left. You'll find it there"
"Hm.. i just wanted to change this money (RM100) into fifty-fifty. Do you think you can help me?"
"Just a sec" sambil membelakangkan 'pak arab' tadi untuk mengeluarkan dompet dan mengambil due keping RM50. Kebetulan baru mencucuk-cucuk keluar duet tadi, adela duit byk sket.

"Here you go" sambil menghulurkan due keping RM50.
Pak arab tu pun menghulurkan wang RM100 kepada Abdul sebagai tuka.

"Wait! i want this type of money. the one where there is this signature at the top. like this (sambil menunjukkan duit RM50 yang ada sign)"
"like that eh? jus a sec" Abdul terus membuka dompet untuk melihat wang RM50 yang mempunyai tandatangan di hujung atasnya.

Sedang asyik melihat dan mencari-cari duit RM50 yang ade sign, secara mengejot pak arab menyelok tangan nya ke dalam dompet Abdul dan merampas semua duet yang ada di dalamnya. Terkejut dengan perbuatan itu, Abdul menjerit² "Wait, that's my money" sambil cube menarik semula duet-duet yang telah dirampas. Tidak puas dengan duet yang telah diperolehi, pak arab cube untuk menyeluk semula tangannya ke dalam dompet utk mengambil lagi sisa-sisa duit yang tinggal. Namun kali ini dia tidak berjaye. Malah, tangan yang dipenuhi duet yang dirampas nya awal tadi terlepas ke tangan Abdul. Namun ada juga yang berjaye di ambil dan di masokkan ke dalam poketnya. Selesai itu, pak arab terus masuk ke dalam kereta dan meluncur laju.

0 Responses to Kisah Manusia II : The Darker Side:

Copyright 2008 tulisan ini . All rights reserved.

Template By: Hive Designs Ported By: Theme Lab. Blogger by akOOgle