Tuesday, December 15, 2009

satu hari.


dalam kelas. lecturer minta semua berdiri atas kerusi. org arab biase akan tros berdiri tanpe berlengah. orang melayu pule lmbt sket. tgh buke kasut jap.

sedang buke kasut, ade arab nampak. "wei, ape kau buat? cepat diri atas kerusi!"

"jap, aku tengah bukak kasut."

"buat aper? pakai kasut je cam semua org (note: semua org arab diri atas kerusi pakai kasut je)"

erk.. samada..

A: (monolog) "ah.. lantak la. semua orang pakai kasut, aku pn pakai kasut gak la." lalu tros diri atas kerusi berkasut seperti arab lain.

B: "sori la. tp nnt kotor kerusi ni. kami org melayu da terbiase buka kasut dulu". dan meneruskan buka kasut lalu diri.

[bukan nak kutuk arab. tp nak gambarkan keadaan]
+++++++


ah.
satu lagi.
aku bukan kate tanak.
tp aku rase aku tak bersedia.
mungkin aku memang tak mampu langsung.
jd lebih baik aku jauhi
malah, mungkin aku salah gune
lebih teruk
kalau-kalau aku ke arah yang tidak diingini pula
kau?
kalau kau mahu sile lah.
aku tak kate ia salah.
jika kau kate ia untuk dakwah, sile lah.
aku doakan kau berjaya.
ye, aku tau die pun ade. bagus lah.
semoge ape yang die imani tercapai
mungkin die da cukup hebat untuk ke peringkat yang lebih tinggi.
dakwah die subur di mane saja.
itu menjadi bonus untuk die.

aku bukan ape.
die itu die.
kau itu kau.
jangan.
jangan keputusan orang menjadi pilihan kau.
nilai dulu.



++++++++




nak carik yang ade music. tp tade. this music was the inspiration for this post.

4 Responses to aku, kau, die dan dakwah:

  1. menarik lah post nih doktor wan..

  1. terbaik la wan..sokong2..

  1. thaaqhib mohammed said...

    er...
    saya tak reti fb

    saya geng awak

  1. http://kimag.es/share/1473500.png

    situasi sebenar. tetapi privasi tetap terpelihara.

Copyright 2008 tulisan ini . All rights reserved.

Template By: Hive Designs Ported By: Theme Lab. Blogger by akOOgle