Wednesday, October 22, 2008


11 Months After School (AS)


Disember 2007
habes nye SPM. tade terpikir ape2 melenkan rehat slame beberape bln. tade terpikir nk samb ape, nk msk mane, nk jd ape. tepikir untuk berfikir secara sirius pasal ni pn tapenah telintas munkin.

msk awal tahun 2008, dkt2 bahang kua result, baru teseda pekare ni. mule la nk tanye org ni, org tu. ape bes, ape sesuai. klo msk ni cane. msk yg tu camane pulak. drpd beberape siri temuramah org2 yg pengalaman, beberape kesimpulan dibuat. ade kate msk matriks bazir mase, lbeh baik msk asasi. lagi, pegi mesir adelah same seperti blaja di mesia - ramai sgt org melayu disane, smpi bole buat daerah melayu sendiri munkin. ade lagi, amek medik ni susah. salu org yg amek medik org yg tade life. hidup utk blaja je. dan byk lg nasehat2 yg diterime.

bile kuar nye result, baru la nk terpikir secare sirius. ape nk amek. mane nk msk. ape yg terbek. baru mule mencari. dgn result yg lopek lg. betambah jd rumit lg. isi borang pun cukup2 syarat. tarok je kos ape yg bunyi cam sedap. "penternakan haiwan". haha.

dlm keadaan ni pn, maseh lg bole wat kompilasi. jln2. msk tonamen futsal. mcm tade ape belaku. hehe. smakin lame camtu smakin hilang minat nk blaja plak. mule la aku terpikir nk amek kos yg x byk sgt blaja. yg mudah. blaja sket2 da bole lulus patu ade degree. haha.

mase belalu, beberape tawaran da diterime. ade kawan yg da msk blaja da pn. culinary art, stam. dll. aku plak maseh lepak kat umah. buat tatau.

smpi satu mase, aku dpt ilham. aku pegi jln2 lawat sorg kawan. die tunjuk silibus die. skali tgk mcm susah. tp bile die terangkan sket. rase cam senang je. aku pun teringat seorg kawan len ni pnah ajak aku amek kos ni. aku pon tros contact die. tanye cane nk aply. balek drpd jln2 tu aku tros bukak tenet dan donlod borang nye drpd kpt. bile tanye2, prosedur nye agak susah. tp aku buat je la dulu. cube naseb.

utk menunggu keputusan tu, dan sbg plan B, aku pun msk la matriks. dpt kos sains fizik.

bile nk hntr borang kt kpt, pegawai nye nasehat. "eh, ni lagi sesuai amek medik kat mesir." ni keputusan tebesa dlm hidup - setakat ni.

fikir punye fikir. tapi jawapan tak ketemu. lalu aku pun buat keje berani mati (?). mungkin.

dan setelah menunggu dgn kesabaran dan beberape siri agak seram penantian2, delay2 yg mencuakkan, akhirnye tibelah aku disini. hayyu asyir, nasr city, cairo, mesir.
tuhan saja yang tahu bagaimana. Dialah sebaik perancang.


Tuhan, bantulah aku membantu diriku sendiri.

untuk bacaan umum : sini

0 Responses to 11 months AS:

Copyright 2008 tulisan ini . All rights reserved.

Template By: Hive Designs Ported By: Theme Lab. Blogger by akOOgle