Wednesday, October 15, 2008

Alhamdulillah~

sekarang berada di Bahrain International Airport. flight ke Cairo patotnye pukul 10.00 pg waktu tmptan td. tp delay ke pukul 4.00 ptg. apelah naseb aku asyek kene delay je memanjang :(

agak seronok disini. disebabkan delay, die kasi 3 kali makan. (2 kali makan ringan + 1 mkn tghari). dahla mkanan die sedap2. haha. tp jgn riso. aku akan jage badan.

sblm ni tido di Gulf Gate Hotel. hotel percume untuk mereka yg transit lebih dr 10 jam. juge, mknan kat situ pun sedap2. haha.

smlm, bile smpi di sini, petame skali, aku baru tau yg Bahrain adelah sebuah pulau! haha. pulau kecik je ala-ala singapore. ble msk satu kedai di airpot ni, ade satu cd title "100 things to do in Bahrain". klo aku bkn tgh transit mmg aku da beli da kot. tp bile da jln2 sket baru tau. die tade byk sgt tarikan pelancong ke ape. tak byk mende utk di ziarahi. kire nye transit 24 jam tu ok la kot.

smlm smpi kol 2.30 wktu tmptan. bile smpi airpot pasang azan. kitorg pn igtkan baru msk waktu zohor. bile setelkan urusan msk hotel sume, waktu da kol 5 lebeyh. bekumandang plak azan skali lg. kitorg pn igtkan asar da msk. ok. kitorg pn solat la jamak ta'khir zoho + asar. bile jenguk kt lua, rupenye da gelap dan azan yg td itu adelah azan maghrib! waha! kitorg msk blk dan solat maghrib + isya' jama'. snang cter kitorg jama' 4 solat dlm satu waktu. haha.

skang tgh menanti dgn saba flight ke cairo. lebih kurg dlm 3 jam lg. satu airpot da habes pusing. da tatau nk ke mane. beli brang pun mahal. sebotol air mineral die kat sini BD 0.200 [BD1 = RM10]. dan hage brng len die pun agak mencuakkan pelancong. die nye mate wang telampau besar smpi tepakse gune tige tpt perpuluhan. huhu.

ok la utk setakat ni. len kali cter lg + riya ngan gmbr. haha. nk gi mkn skali lg. haha.


Cairo, here i come.



p/s: kpd sesape yg aku tabtau nk beangkat, mintak maap byk2. aku mmg tapnah btau sesape kec seorg. aku cume jwb soklan org je. doakan aku slamat dan berjaye dunie dan akhirat. insyaAllah.

1 Response to singgah-singgah:

  1. haha..gemuk, tp anda masih ada masa banyak utk menguruskan diri ..DI SINI

Copyright 2008 tulisan ini . All rights reserved.

Template By: Hive Designs Ported By: Theme Lab. Blogger by akOOgle